torsdag 22 november 2018

Sjukdomar och allergier!

Ibland blir jag så frustrerad..
 missförstå mig rätt men ibland är livet tufft me sjuka/allergiska barn..
Älskar dom över allt annat och skulle aldrig klandra dom för de, men när de kommer till sjukdom man faktiskt kan dö av så går huvudet på hel snurr konstant.
Den äldsta är laktoskänslig, mellersta kommer utveckla full laktosintolerans med tiden och har diabetes typ 1 och minsta har jordnöts allergi och förkylningsastma. 
De kanske låter som en bagatell för många men speciellt ett barn med diabetes är nåt man önskar att dom slapp och när man haft flera vaken nätter för att ha koll på blodsockret, de tar på krafterna och i perioder blir de jobbigt som mamma för man har en oro i kroppen konstant. Att behöva va på "vakt" dygnet runt, ALLTID. På ett helt annat sätt än de "normala" så att säga, som förälder är man ju på vakt över lag. Vet nog inte riktigt va jag ville ha utav detta inlägg men jag kände bara en redig stor suck när dotterns lantus penna gick sönder nu ikväll och blev allmänt trött på allt va sjukdom och allergi är.. Så bara att ladda inför en vaken natt och invänta diabetes teamet i morgon bitti.
 Vad gör man inte för sina barn. 
Som mamma älskar er! Mina älskade hjärtan!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar